Begeleid wonen

Jongvolwassenen met een licht verstandelijke beperking en een Wlz-indicatie kunnen bij St. Living proof leren om zelfstandig te wonen.

Het traject van Stichting Living Proof

Het traject van Stichting Living Proof is zorgvuldig ontworpen om aan te sluiten op de individuele behoeften van iedere jongvolwassene. Het is op maat gemaakt, door middel van gepersonaliseerde doelen en hun eigen tijdspad. Deze benadering erkent de unieke uitdagingen en mogelijkheden die iedere jongvolwassene met een licht verstandelijke beperking heeft. Door het bieden van deze op maat gemaakte begeleiding streven we ernaar om een ondersteunende omgeving te creëren waarin deze jongvolwassen kunnen groeien en ontwikkelen.

Gedurende de eerste fase krijgen jongvolwassen intensieve begeleiding om hen te helpen bij het opbouwen van vaardigheden die essentieel zijn voor zelfstandig wonen. Dit kan variëren van praktische zaken zoals koken en schoonmaken tot het ontwikkelen van sociale en emotionele vaardigheden. Dit traject is zo ontworpen dat het een geleidelijke overgang mogelijk maakt, waarbij de focus verschuift van intensieve begeleiding naar meer zelfstandigheid naarmate de jongvolwassenen vorderen in het programma.

Na afronding van het traject zijn de jongvolwassenen klaar om de stap te zetten naar zelfstandig wonen met ambulante begeleiding. Dit betekent dat ze de nodige ondersteuning blijven ontvangen, maar nu in de in een meer onafhankelijke woonsituatie. Het uiteindelijke doel is om deze jongvolwassenen te empoweren, zodat ze een betekenisvol en zelfstandiger leven kunnen leiden.

Met een focus op individuele groei, gepersonaliseerde doelen en een gestructureerde overgang naar zelfstandig wonen, biedt Stichting Living Proof een waardevol traject voor jongvolwassenen met een lvb -indicatie, waardoor ze de kans krijgen om hun volledige potentieel te bereiken.

Stichting Living Proof begeleidt jongvolwassenen met LVB bij

Ambulante begeleiding

Onze ambulante begeleiding is gericht op het bieden van ondersteuning in de vertrouwde omgeving van de cliënt. Door middel van regelmatige huisbezoeken en persoonlijke gesprekken werken we samen aan het vergroten van zelfredzaamheid en het aanleren van praktische vaardigheden.

Begeleid Wonen

Voor jongvolwassenen die behoefte hebben aan een meer gestructureerde woonomgeving, biedt Stichting Living Proof begeleid wonen. Hier krijgen cliënten de kans om in een veilige en ondersteunende setting te wonen, terwijl ze werken aan het ontwikkelen van zelfstandigheid en het aangaan van sociale interacties.