Klachtenregeling

Stichting Living Proof streeft naar een perfecte dienstverlening. Mocht u ondanks onze inspanningen niet tevreden zijn, dan horen wij dat graag van u. Een gesprek met de betrokken medewerker leidt meestal tot een bevredigende oplossing. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u een klacht indienen. Deze klachtenprocedure bevat informatie over hoe u uw klacht kunt indienen en binnen welke termijn u een reactie kunt verwachten.

Indienen van uw klacht
U kunt uw klacht schriftelijk indienen. Om uw klacht zo snel mogelijk te kunnen beoordelen, vragen wij u in ieder geval de volgende zaken in uw schrijven op te nemen:
– Uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer;
– De datum waarop u uw klachtenformulier verstuurt;
– Een heldere beschrijving van uw klacht;
– Eventuele voorgaande correspondentie en relevante kopieën van documenten die uw klacht verduidelijken.

Hoe meer relevante informatie u verstrekt, hoe beter wij in staat zijn uw klacht te beoordelen. Uw klacht kunt u sturen naar:

Stichting Living Proof
T.a.v. stichtingsbestuur / afdeling klachten
Ceintuurbaan 211
3051 KC Rotterdam
secretaris@stichtinglivingproof.nl

Behandeling van uw klacht
Binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw klacht, ontvangt u een schriftelijke ontvangstbevestiging. Met deze bevestiging wordt u geïnformeerd over bij wie uw klacht in behandeling is en over de periode waarbinnen u een inhoudelijke reactie kunt verwachten. Wij streven er naar dit binnen 15 werkdagen te doen. Uw klacht wordt zo objectief mogelijk beoordeeld. U kunt de behandelaar van uw klacht tijdens de beoordeling vragen om extra informatie.

Toezicht en beheer
Binnen Stichting Living Proof ziet het bestuur toe op de naleving van de klachtenprocedure. Alle gegevens die te maken hebben met de behandeling van uw klacht, worden minstens twee jaar, vanaf het moment dat de klacht is afgehandeld, zorgvuldig bewaard. Klachten worden te allen tijde strikt vertrouwelijk behandeld.

Daarvoor heeft Stichting Living Proof een samenwerkingsverband met Klachtenportaal Zorg B.V.. Bij Klachtenportaal Zorg B.V. is een onafhankelijke klachtenfunctionaris aangesteld die klachten behandeld. De procedure om een klacht in te dienen is als volgt: de cliënt neemt telefonisch of per email contact op met de klachtenafdeling van Klachtenportaal Zorg B.V.. Deze spreekt de klacht door met de cliënt, neemt contact op met Stichting Living Proof en probeert tot een oplossing te komen.  Dus er is sprake van hoor en wederhoor.

Indien u niet tevreden bent over het resultaat dan kan u de klacht voorleggen aan de geschilleninstantie. De geschilleninstantie doet een bindende uitspraak.